Hvad var der før universets skabelse? Intet, tomhed, slet ingen ting; – men det har vi mennesker så svært ved at forstå. ingen ting, Ikke en lyd,ingen vind, intet lys; – men heller ikke mørke; – og nok heller ingen bevidsthed; –  ………………….. lige indtil ……..

Big Bang, skabelsen, A.C.Rosmon, relief maleri, akrylmaleri

Vi mennesker vil gerne have en begyndelse på alt, og vi har svært ved , i hvert fald her i den vestlige verden, at forholde os til begrebet intet, og her i vores meget fysiske verden, er det svært at illustrere det ordentligt. Vi har en kamp mellem kirke og videnskabom, hvordan universet eller i hvert fald hvordan jorden blev skabt, og jeg tror kun at det er de færreste der  kan se, at det måske er den samme ting, set på hvert sit tidspunkt, og med hver sin vinkel på hvad der er vigtigst, og hvilket formål man har med sin historie., og bibelen har 2 lidt forskellige skabelsesberetninger.

Universet, sorte huller, kugle, ikke firkantet maleri, A.C.Rosmon, surrealisme,atomJeg bruger tit sort eller mørkegrå, og i fysiske 3-D-værker huller, til at symbolisere intet, selvom det er lige så forkert, som i en kemi eller fysiktime i skolen at sige, at der intet er i den kolbe, med mindre, den er tømt totalt for luft og andre ting. Du kan endda veje det der der skulle være “ingen ting”, og som er i kolben, så der er noget i kolben, så det er altså en talemåde og en illusion, når jeg maler ingen ting

Surrealisme,A.C.Rosmon, skulpturelt maleri, verdener,Skulpturelt lærred

En af Ruslands store kunstteoretiker Kasimir Malevich var en pioner inden for den geometrisk abstrakt kunst og ophavsmand til den avantgardistiske suprematisme bevægelse. Han jagted det perfekte i maleriet, uden at det måtte være en illusion. Han lavede  nogle værker, der i hvert fald  har sat sig spor, for de kan for mange mennesker let opfattes som Kejserens nye klæder. Han lavede både en sort firkant på et hvidt lærred, og en hvid firkant på et sort lærred. Det er sådan set reelt nok, men der hvor kæden hopper af for mange er, at han også lavede en  sort firkant på et sort lærred, og en hvid firkant på et hvidt lærred. Vi kan sagtens finde billederne på internettet, der er bare det lille aber-da-bey, at før jeg har set værket IRL, så kan jeg ikke give værket en retfærdig dom. vi kan forholde os til hans teorier, men ikke det færdige værk. Revet helt ud af alle sammenhænge, og sådan som jeg ser det, Kan de værker godt beskæftige sig ,netop med ingen ting, og den hvide firkant på et hvidt lærred, kan fint repræsentere den tilstand som mange stræber efter, når de mediterer eller dyrker Mindfullnes, og der prøver at tømme hovedet helt for tanker og stress

Artmoney

…… men om døden han noget med ingen ting at gøre, det ved jeg ikke; – vi kan jo hverken bevise eller modbevise  ….. vi kan højst argumentere for ……