Jeg driller mine øjne og hjerne, fordi jeg vil mærke den der dejlige følelse jeg får i kroppen af at blive imponeret over noget. Jeg kan også blive imponeret af store bygninger, smukke ting og storslåede landskaber, der alle kan give mig en dejlig følelse i kroppen
Jeg gør en del ud af at finde nye materialer, og nye teknikker, for jeg vil opleve, at noget bliver meget bedre end forventet, og jeg kan lide at se godt håndværk blive udført, og ikke mindst se resultatet af godt håndværk., og jeg kan selv lide alt det der besværlige håndværk, som jeg tror, at kun få kan og gider udføre Derfor hænger jeg mig også meget i materialekundskab og teknik, for det er midlet til at lave fantastiske ting, der kan holde 200 år efter min død. At der sommetider sker ting, så mine værker ikke altid holder længe nok, er bare ærgerligt, men så lærer jeg også nyt af det.
Mange af mine nye tiltag starter med en ide. Mine første skulpturelle malerier startede med, at jeg kom til at tænke på, at hvis man nu kunne lave en form, som man satte ubehandlet lærred på, og så bagefter præparerede stoffet, så måtte man kunne lave nogle helt unikke billeder, hvor der også var et fysisk perspektiv, og ikke kun et optisk perspektiv, og man ville derfor kunne lave ting, som man ikke bare kunne male sig ud af.
Når man tager en fysisk 3-D ting og maler noget i perspektiv på den, Hvor mange dimensioner er der så tale om? Hvis der så i billedet er en åbning ind til en ny Dimension, som også males i perspektiv, hvor mange mange dimensioner har vi så???
Det er svært at snyde øjnene og hjernen, når vi tegner og maler i flade firkantede formater. Alligevel kan jeg gå forbi nogle af mine malerier, og pludseligt skifter de format, så forholdet mellem brede og højde ændres.
Flere af de ting, som vi omgiver os med i dag, er blevet tegnet, malet eller blevet beskrevet længe før de blev opfundet. Jeg tror, at mange af de billeder jeg har lavet i gennem mange år, beskriver steder og fænomener, som vil blive opfattet helt anderledes om 400 år lige som vi i dag opfatter Leonard da Vincis principper for en Helikopter anderledes end hans samtid. Og ja, jeg vil imponeres af de steder, som vi først om meget lang tid, vil bevæge os hjemmevandt rundt iblandt, men som vi i dag kun kan nå via drømmelagene
Jeg syntes at håndværket skal være i orden, så værket kan virke meget overbevisende i rigtigt mange år, og så man kan imponeres, uden at generes af, at værket smuldrer, revner eller har andre skavanker, der stjæler fokusset fra værkets indbyggede historie
… og selvfølgelig skal KUNST ses i virkelighedens verden, for uanset om du kender målene på værket, så forholder du dig til den viste størrelse, og ikke til de mål der står; og uanset om du ser værket i en bog eller på en skærm, så er antallet af nuancer reduceret, og lagene er samkopieret, så du mister en masse fylde og effekter i billedet. Dit øje er væsentligt bedre til at se og opleve end en nok så god fotolinse, som næsten altid kun gengiver tingene i 2-D