Nu er min webshop kommet op at køre med betalingsløsning via Nets, og med nye varer. Som med havet skålen, så er der flere værker på mit lager, så hvis du har set noget et andet sted på min hjemmeside, men ikke på i min webshop, som du synes godt om, så prøv at kopier billedet, og send det på en mail til info@rosmon.dk til mig, og jeg vil se, om det stadig er på mit lager. Jeg vil så lægge den op på webshoppen, og har jeg ikke det værk, vil jeg se, om jeg har noget der ligner, og lægge det op, hvorefter jeg vil sende en mail tilbage med besked om hvordan resultatet er blevet.
Noget af det jeg kan, er at lave malerier på lærreder der ikke er firkantede. Jeg er uddannet inden for tekstilbranchen, dengang vi selv vævede og farvede tekstilerne, hvorfor jeg også ved hvilke stoffer jeg skal bruge for at få nogle gode og holdbare løsninger. Det kan godt være at du undrer dig lidt over de farver, som du finder på bagsiden af nogle af mine ikke firkantede malerier, men vær sikker på at det er stærkt og stabilt nok, for ellers røg det retur. Stoffet er beregnet til noget af det der får det hårdest slid, nemlig strækbukser.
Jeg bruger langt mest akrylmaling til mine værker, og det meste får jeg fra Golden, som regnes for at være noget af det bedste i verdenen. Det sted hvor det er vigtig at være grundig, er når lærredet skal præpareres, og her både forlimer jeg med en akrylbinder, som både låser trådene og de ting som kan forstyrre farverne som f.eks. restfarver, eller når jeg bruger hør, rester fra rødningen, som er en let forrådnelsesproces for at befri fibrene fra de andre plantedele, og som gør, at ubehandlet hør har forskellige brune farver. Bagefter får det 2 – 3 lag Gesso, som er det man maler selve maleriet på
Jeg har langt over 1.000 farver, og andre ting, som er med til at danne selve billedet. Jeg har farver, som er tyndere end vand, og kan stoppes i noget der ligner tusser med deres filtspidser. Jeg har også farver der er som piskefløde, som ikke giver så meget struktur. Mange farver er som smørbar smør, og som kan give struktur, og som der skal bruges energi på , hvis det skal være glat uden anden struktur, end den lærredet giver. Endelig er der en maling der er 16 timer om at tørre. På det maleriet oppe over, har jeg brugt alle typer formuleringer, som det hedder. De blå farver i vasen er maling der tørrede meget langsomt, for at jeg med vatpind kunne bore hul ned til det lag som er indersiden af vasen.
Selvom jeg har rigtigt mange farver, så er gråtoneskalaen også meget vigtig i mit maleri, og selvom det akromatiske maleri bevæger sig mellem sort og hvid, så har jeg også en stor palet her. Jeg har 2 sorte og 2 hvide farver, for at have noget der er helt dækkende, men også en der er mere transparent. Så har jeg dem også i forskellige formuleringer, for når jeg skal lave tynde streger med en skriftpensel, skal malingen være tynd, og her nytter det ikke bare at bruge vand, for så tyndes farven, og den mister bindingskraft, Skal der være struktur, eller skal der tyndspartles er Heavy body, der er som smørbart smør bedst. Jeg har også forskellige gråtoner, og hvidlige typer pigmenter, foruden alt det der er gennemsigtigt og giver brydninger af lyset. Nogle af de mere spændende “farver” er de transparente farver, som ikke er traditionelle pigmenter. De er farveløse. Det de gør, er at de bryder lyset, og der hvor det brudte lys rammer sig selv, lyser det op som reflekserne i vejen.
Noget af det jeg tit har med, er at få lys med bagfra, og her har metalfarverne altid haft betydning for mine malerier. Der er ikke brugt bladmetal i det her værk, men jeg bruger også rigtigt bladguld, bladkobber, og bladaluminium, men også forskellige typer slagmetal, glimmer, og ting beregnet til at lave neglekunst med. Min kemiske baggrund gør, at jeg let kan sætte mig ind i hvad det er jeg bruger, og derfor kan tage nye ting ind i mine værker.
Jeg elsker håndværket i at lave min kunst, både at lave blindrammen, som skæres ud i krydsfiner, hvor efter kanterne rundes, både de udvendige og indvendige kanter. Det kan også være lidt af et puslespil at sætte lærredet på, så det ikke vulker.
Endelig elsker jeg at drille øjnene. jeg kan en hel masse med at drille øjnene. Jeg bruger forskellige ting til at skabe dybde i billedet, og her har jeg så lavet et foranderligt billede. Det er absolut ikke lige meget hvor du ser billedt fra, så du vil se, at det forandrer sig når du går forbi